نحوه انتخاب مخزن مناسب برای خانه

برای خرید مخزن آب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چه مخزنی پاسخگوی نیاز تعداد افراد خانوار است؟ ممکن است شما نیز با این سوالات مواجه شده باشید اما پاسخ آن را ندانید! در ادامه این مقاله از روتانا پلاست به تمام سوالات شما در زمان خرید مخزن آب پاسخ می‌دهیم.

انتخاب مخزن مناسب برای خانه

انتخاب مخزن مناسب برای خانه شما به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نیازها و الزامات خانواده شما، فضای قابل دسترسی، مقدار آب مورد نیاز به ذخیره‌سازی و میزان بودجه‌ای که می‌توانید صرف کنید. در زیر چند مورد را بررسی خواهیم کرد که می‌توانید در انتخاب مخزن مناسب مدنظرتان به آن‌ها توجه کنید:

نیازها و الزامات

ابتدا باید تعیین کنید که چه مقدار آب برای ذخیره سازی نیاز دارید. که با توجه به تعداد افراد خانوار و محل نصب مخزن می‌توانید این مقدار را تعیین کنید.

فضای قابل دسترسی

بررسی کنید که در فضای خانه‌تان کجا می‌توانید یک مخزن آب قرار دهید. فضای موجود در حیاط، پارکینگ، یا درون خانه را بسنجید. اگر فضای درون منزل محدود است، ممکن است نیاز به یک مخزن جمع‌وجورتر (مخزن مکعبی یا آسان‌رو) داشته باشید. همچنین، از نظر دسترسی، مطمئن شوید که می‌توانید به آسانی به مخزن دسترسی داشته باشید. یا مخزن را در فضایی خارج از منزل مانند حیاط، پارکینگ یا روی پشت بام نصب کنید.

انتخاب مخزن مناسب برای خانه

اندازه و ظرفیت

بر اساس تعداد نفرات خانوار و یا نوع استفاده (آبیاری) ظرفیت را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که ظرفیت بیشتر افزایش هزینه را نیز در زمان خرید و نصب مخزن برای شما به همراه دارد.

جنس و ساختار

مخازن معمولاً از جنس‌ها و ساختارهای مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله فلزی، بتنی و پلی اتیلن (پلاستیکی). بر اساس شرایط محیطی و نحوه مصرف آب (آب شرب یا آبیاری باغ)، می‌توانید جنس مناسب را انتخاب کنید.

تعداد لایه

تعداد لایه های مخازن پلی اتیلنی در صورتی که قصد دارید از مخزن برای ذخیره آب شرب استفاده کنید بسیار مهم است. مخازن سه لایه از تشکیل جلبک درون مخزن، تغییر طعم و بوی آب نیز جلوگیری می‌کند.

بودجه

قبل از خرید مخزن، بودجه‌ی خود را بررسی کنید و به اندازه‌ی ممکن سعی کنید مخزنی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید. مخازن روتانا پلاست علاوه بر کیفیت با قیمت مناسب در ابعاد مختلف به فروش می‌رسد تا تمام هموطنان از آب سالم بهره‌مند شوید.

با مدنظر داشتن این موارد و انجام تحقیق و مقایسه بین مخازن مختلف، می‌توانید مخزن مناسبی را برای خانه‌تان انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید از طریق راه‌های راتباطی با روتانا پلاست از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های مخزن مناسب برای خانه مخزن آب

مخزن آب چند لیتری برای خانواده‌ها مناسب است؟

اندازه مخزنی که برای خانواده‌ها مناسب است، بستگی به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف آنها دارد. اما به طور کلی، در زیر چند راهنمایی برای انتخاب اندازه مخزن برای خانواده را بررسی خواهیم کرد:

تعداد اعضا خانواده

بررسی کنید که تعداد افرادی که در خانواده شما هستند چقدر است. هر فرد نیاز به مقدار مشخصی آب مخصوص به خود دارد.

فعالیت روزمره

میزان آب مصرفی با توجه به فعالیت‌های روزانه شامل: مسواک، حمام، شستشوی لباس، آبیاری گل و گیاه و مصرف متفرقه را نیز باید در نظر بگیرید. که برای هر شخص حدود 20 تا 30 لیتر می‌تواند باشد.

محاسبه میزان مصرف

اگر خانواده شما 4 نفر است، یک مخزن حداقل 120 تا 200 لیتری برای استفاده روزانه شما مناسب است. برای ذخیره سازی آب به مدت‌های طولانی‌تر نیاز است تا تعداد روزهایی که قصد دارید تا آب ذخیره داشته باشید را در میزان مصرفتان ضرب کنید.

مثال: یک خانواده چهار نفره به مدت یک هفته نیاز به ذخیره آب دارند. حداقل ظرفیت مخزن مناسب آنها معادل 800 تا 900 لیتر است.

با در نظر گرفتن این راهنمایی‌ها، می‌توانید بهترین اندازه مخزن را برای خانواده خود انتخاب کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که می‌توانید بیش از یک مخزن استفاده کنید.

چقدر آب برای فعالیت‌های روزانه یک خانواده نیاز است؟

ذخیره آب باران در مخزن برای آبیاری باغ و مصارف خانگی

چه نوع مخزنی برای خانه مناسب است؟

انتخاب نوع مخزن آب برای خانه شما بستگی به چندین عامل دارد، از جمله مقدار فضای موجود در خانه، مقدار آب مورد نیاز برای خانواده، نوع سیستم تأمین آب شهری یا آب آبیاری محلی و بودجه‌ی شما از مهمترین مواردی است که برروی انتخاب مخزن تاثیر مستقیم دارد.

در ادامه، چندین نوع مخزن آب را معرفی می‌کنم که برای خانه شما می‌تواند مناسب باشد:

  1. مخزن عمودی: مخازن عمودی برای زمانی که محدودیت سطح دارید مناسب است. به عنوان مثال، می‌توانید یک مخزن عمودی در کنار یک دیوار یا در یک کناره راهرو قرار دهید.
  2. مخزن افقی: مخازن افقی عموماً کوتاه هستند و برای فضاهایی که سقف آنها کوتاه ولی وسعت محل قرار دهی بزرگتر است استفاده می‌شوند. این نوع مخزن را بهتر است در فضاهایی مانند: پشت بام، پارکینگ و زیر زمین قرار دهید.
  3. مخزن زیر پله: مخازن زیر پله عموماً در فضای زیر پله‌ها قرار می‌گیرند و به طور اختصاصی برای استفاده از این فضا طراحی شده‌اند.
  4. مخزن مکعبی: مخازن آب مکعبی شکل هستند و می‌توانند به صورت افقی یا عمودی طراحی شوند. این نوع مخازن برای قرار دادن در فضاهایی محدود و به شکل مکعب مستطیل یا مکعب مربع مناسب است.
  5. مخزن آسان رو: مخازن آسان رو یا اسلیم لاین طول و ارتفاع بلندتری نسبت به دیگر مخازن دارد و عرض نسبتاً کمی دارد که این مخزن را برای قرار دادن در کنار دیوار و راه رو بسیار مناسب می‌کند.

امیدواریم با توجه به نیازهای و شرایط خاص خانه‌تان، این اطلاعات به شما کمک کند تا نوع مناسبی از مخزن آب را انتخاب کنید. همچنین، در هر صورت بهتر است با کارشناسان روتانا درباره ابعاد محل نصب، شرایط و نیازتان به ذخیره آب را اطلاع دهید تا مناسب‌ترین مخزن انتخاب و نصب شود.

ویژگی مخزن آب پلی اتیلنی

آدرس: قم، شهرک صنعتی شکوهیه، فاز دوم، بلوار دوران، کوی چهارم

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت روتانا پلاست می‌باشد.
افزودن به سبد خرید