روش حمل مخزن آب پلی اتیلنی با جرثقیل و لیفتراک

از مهمترین مواردی که به آن توجه نمی‌شود روش اصولی حمل مخزن آب است تا در زمان جابجایی، حمل و پیاده‌سازی و نصب، مخزن دچار مشکل نشود. در ادامه این مقاله از روتانا پلاست به روش‌های صحیح حمل مخزن آب اشاره می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال با ما در تماس باشید.

روش حمل مخزن آب پلی اتیلنی

انتخاب روش‌های حمل مخزن آب با توجه به ابعاد و وزن مخزن متفاوت است. در ادامه به بررسی روش حمل مخزن آب از ظرفیت 100 تا 10000 لیتری می‌پردازیم.

با توجه به اینکه مخازن آب پلی اتیلنی بسیار سبک وزن هستند هرچه ظرفیت مخزن پایین‌تر باشد وزن آن نیز پایین‌تر است. توجه داشته باشید که در ادامه روش حمل مخزن آب از محل خرید تا وسیله نقلیه و انتقال آن به محل نصب را برایتان توضیح داده‌ایم.

توجه داشته باشید که ابعاد مخازن (عمودی، افقی، مکعبی، زیر پله و اسان رو) با یکدیگر متفاوت است و روش حمل هر مخزن را باید توجه به ابعاد آن انتخاب کنید. همچنین برای جابجایی مخزن می‌توانید از کمربند حمل استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب به مخزن، از غلتاندن آن روی زمین خودداری کنید.

مخزن 100 تا 500 لیتری

برای جابجایی مخازن 100 تا 500 لیتری می‌توانید خودتان و نهایتا با کمک یک نفر دیگر برای جابجایی مخزن اقدام کنید. با توجه به کوچک بودن ابعاد این مخازن برای حمل و نقل آن که ابعاد بین 50 تا 100 سانتی متر است می‌توانید از وسایل نقلیه متفاوتی مانند وانت‌های کوچک، وانت بار و… استفاده کنید.

مخزن 500 تا 1000 لیتری

برای جابجایی مخازن 500 تا 1000 لیتری از ترالی یا چرخ‌های مخصوص برای حمل بار، یا با کمک یک نفر دیگر استفاده کنید. ابعاد این مخازن از 100 تا 150 سانتی‌متر است و برای حمل نقل از وسیله نقلیه وانت بار استفاده کنید.

روش حمل مخزن آب پلی اتیلنی با لیفتراک

مخزن 1000 تا 5000 لیتری

برای جابجایی مخازن 1000 تا 5000 لیتری برای جابجایی نیاز به استفاده از لیفتراک یا به کمک 3 تا 4 نفر مخزن را جابجا کنید. برای حمل و نقل نیز می‌توانید از نیسان استفاده کنید.

مخزن 5000 تا 10000 لیتری

برای جابجایی مخازن 5000 تا 10000 لیتری و بالاتر برای جابجایی نیاز است تا جابجایی را با استفاده از حداقل 4 نفر، یا لیفتراک و جرثقیل انجام دهید. برای جابجایی مخازن بزرگ نیز با خاور یا کامیون استفاده کنید.

روش حمل مخزن آب پلی اتیلنی با جرثقیل

هرگز مخزن پر از آب را جابجا نکنید!

حمل مخزن آب با لیفتراک یکی از بهترین روش‌های جابجایی مخازن آب سنگین است. در زمان جابجایی مخزن با لیفتراک به حفظ تعادل مخزن توجه کنید تا در حین جابجایی دچار آسیب نشود.

برای جابجایی مخازن بزرگ با جرثقیل معمولا حلقه‌ای در بالای آنها تعبیه شده است تا حمل و نقل را آسان کند. اگر حلقه جابجایی بر روی مخزن وجود نداشت می‌توانید از کمربندهای حمل برا استفاده کنید.

آدرس: قم، شهرک صنعتی شکوهیه، فاز دوم، بلوار دوران، کوی چهارم

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت روتانا پلاست می‌باشد.
افزودن به سبد خرید